4 Aralık 2012 Salı

Kalp Mesafesi

Sonunda kandırdım onları, uzun süre dayanamazlar zaten yalvarışlarıma. Başucumdaki kitaplardan bahsediyorum, anlaşmamızın kurallarına riayet şart. Biraz "Doğudan Uzakta" biraz elimin altında, olacak aklım...


Kitapçımın gözleri ışıl ışıl; uzun uzun birikmiş kitap ve yazar tahlilleri, bir çırpıda sayıveriyor taze haberleri.
Elinde üç kitap heyecanla yanıma yanaşıyor, 'Nur Hanım, Dücane'nin yeni kitapları bunlar.' Kuru bir biliyorum çıkıyor ağzımdan, şaşırıyor. Uzun uzun açıklamaya mecalim yok, o kadar çok soru işareti var ki kafamda bir süredir, erteliyorum son tahlillerimi bir başka bahara ve yeniden kitaplara gömülüyorum.

Schopenhauer'den Güzelin Metafiziği ve Okumak, Yazmak ve Yaşamak Üzerine... İki kitap bir köşeye ayrılıyor. Maaoluf geliyor sonunda ve eve kadar sabretme yemini edip açmıyorum kapağını. Sonra yeni kitap dostları ve uzun sohbetler... Sonunda bir okuma köşesi, bir sohbet mekanına ikna edebilmiş olmanın övüncüyle veda zamanı...

Maoluf mu? Su gibi içiyorum kana kana. Daha fazlasını sormasın kimse, onunla benim aramda... Şimdilik...



2 yorum:

  1. Kitap bakar gibi kaç kitap okuyup bitirdiniz kitapçılarda?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç… Hızlı bir göz gezdirmeden sonra geçer not alan diğerlerinin arasına katılır. Yalnız kitapevimin sahibini okuma köşesine ikna ettiğimden beri, çok yazarın ve kitabın belini kırdığım olmuştur oracıkta.

      Sil